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The person administration includes all employees of the company who have been created in the system. Persons in the system do not necessarily have to be users of the Webdesk employee portal - however, every person who is to be evaluable via the authorisation structures of the Webdesk must exist as a master record in Webdesk EWP:
If the person is also to be an active user of the Webdesk EWP portal, a user name (for logging in) and an e-mail address (for receiving electronic messages) are also required.
Depending on requirements, all active employees can be managed here, as well as employees who have left the organisation.
All personal master data, such as user name, master record number, personnel number, which group the employee is assigned to, which roles he/she has, which action permissions he/she has and also who is responsible for this employee, is recorded and managed in the person administration. Password management is also possible here.
The personal master data fulfils the following functions:
In order to use the various webdesk functions, the person can now receive action permissions. These permissions can be assigned directly to the person or indirectly via an associated group, an associated role, the assigned client or generally to all persons in the system. The personal menu of the Webdesk EWP user interface is then created from the sum of a person's action permissions.
Furthermore, a person can also be the holder and competence target of a role. This means, for example, that a person can be the holder of the role "Supervisor", but also in the competence area of another role "Supervisor". This allows complex competence assignments to be mapped, which can be used both for reports and for workflow roles.
Nicht-aktive Mitarbeiter haben keinen Zugang zum Webdesk, sind jedoch voll auswertbar. Das können beispielsweise Mitarbeiter sein, welche in einer Werkshalle arbeiten und somit keinen fixen Arbeitsplatz bzw. PC haben. Die Zeiterfassung ist jedoch mittels Chip und Terminal voll nutzbar, die Organisation und diverse Korrekturen können hier über eine übergeordnete Person (z.B. Schicht-, Team- oder Werksleiter, etc.) erfolgen.
Die Kennzeichnung der Mitarbeiter als aktiv oder nicht-aktiv erfolgt im Personenstammblatt.
Bei ausgetretenen Mitarbeitern bestehen folgende Möglichkeiten:
Mitarbeiter wird direkt im Webdesk gelöscht Dadurch wird eine Webdesk-Userlizenz frei, allerdings sind alle Webdesk-Daten verloren, wodurch keine aktive Auswahl in den Auswertungen möglich ist. Mitarbeiter wird als nicht-aktiv markiert Durch den nicht-aktiven Staus wird eine Webdesk-Userlizenz frei, allerdings muss eine Auswertungslizenz vergeben werden. Der nicht-aktive Mitarbeiter bleibt in seiner ehemaligen Gruppe auswertbar, kann aber nicht mehr aktiv in den Webdesk einsteigen. Mitarbeiter wird in eine Austrittsgruppe verschoben Wird ein ausgetretener Mitarbeiter in eine Austrittsgruppe verschoben, sollte sein Status auf "nicht aktiv" gesetzt werden. Der Vorteil dieser Vorgehensweise ist neben einer freiwerdenden User-Lizenz, dass der ausgetretene Mitarbeiter nicht mehr in seiner ursprünglichen Gruppe aufscheint bzw. der Austritt immer noch auswertbar bleibt, falls die Gruppe gelöscht werden sollte. Vom Gesetzgeber wird vorgeschrieben, gesammelte Firmendaten für eine bestimmte Zeit zu behalten - daher empfehlen sich beim Austritt eines Mitarbeiters eher die Möglichkeiten 2 und 3For employees in Webdesk, a distinction can be made between active and non-active users. Active users are all employees with access to Webdesk EWP who can be fully evaluated.
Non-active users do not have access to Webdesk EWP, but their data can still be fully evaluated and reported. These can be employees who work in a factory hall, for example, and therefore do not have a fixed workstation or PC. However, time recording is fully usable by means of a chip and terminal, and organization and various corrections can be carried out by a higher-level person (e.g. shift, team or plant manager, etc.).
Employees are marked as active or non-active user in the personal master data sheet.
New employees can be created either by synchronization via an interface or directly in Webdesk EWP.
When a new employee is created, a license check mechanism checks the availability of licenses in the background. If the available Webdesk EWP licenses are exceeded, a corresponding message is issued and the person creation fails. New employees can be marked as active or inactive when they are created.
The following options are available for employees who have left the company:
Legislation requires collected company data to be retained for a certain period of time - therefore options 2 and 3 are recommended when an employee leaves the company.
Mime Type | text/xml | text/xml | |
Datei-name | |||
Größe (in Bytes) | 8053 | 7865 |
Version 15 von Gabriel Gruber
am 26.05.24 12:29:47 Name: Personenverwaltung Variante: main - default Status: Veröffentlichung |
Version 16 von Gabriel Gruber
am 26.05.24 12:54:18 Name: Personenverwaltung Variante: main - default Status: Veröffentlichung |