Vergleichsreport

Vergleiche Einstellungen
Änderungen von:
bis:
Typ:

Veränderungen an Parts

Part "Inhalt" wurde verändert


Veränderungen des Inhalts
Klicken Sie für eine detaillierte Beschreibung auf die geänderten Stellen:
Benutzen sie die linke oder die rechte Maustaste, um zur jeweils vorherigen bzw. nachfolgenden Änderung zu gelangen.
 ersteletzte 

General

This menu item provides the user with a list of those employees who have more than 5 days (> 5 days) remaining vacation on the selected key date.

The leave filter displays the name, the vacation from the previous year, the current vacation entitlement, the annual vacation taken (average), the open vacation, the planned vacation, and the unplanned vacation

The search mask

Date

This parameter defines the key date up to which the evaluation is to take place. 

Grouping

This parameter can only be changed if the Account parameter is set to Sick Days, Vacation Consumed or Attendance. 

It allows you to choose between: No grouping, 1st level, 2nd level, 3rd level. 

  • No grouping: all users are displayed in alphabetical order.
  • 1st level: all selected groups and users are grouped below the 1st node and then displayed. 
    • Example:
      • Selection of group PB --> Employees are displayed under PB, since PB is the highest node in the organizational chart.
  • 2nd level: analogous to the 1st level all users below the 2nd node are displayed here.
  • 3rd level: analogous to the 1st and 2nd level

Output format

If this parameter is set to print version, you get a print-friendly output of the list. 

Filter aktivieren

Wenn der Haken bei Filter aktivieren gesetzt ist, kann das Ergebnis so eingeschränkt werden, dass nur Personen, deren unverplanter Urlaub größer als die eingegebene Anzahl an Tagen ist, angezeigt werden.

Auswahlbaum

Dieser Parameter bietet folgende Auswahlmöglichkeiten: Gruppen mit Einsichtsberechtigung, Alle Gruppen.

  • Gruppen mit Einsichtsberechtigung:  zeigt alle Gruppen an, die der User einzusehen berechtigt ist.
  • Alle Gruppen: zeigt alle Gruppen des Unternehmens an, auch wenn der User nicht berechtigt ist, alle abzufragen.

Suche

Wird ein  Suchbegriff eingegeben, wird in allen Gruppen gesucht, für die eine Einsichtsberechtigung vorliegt. Es ist möglich nach einem kompletten Namen (Familienname, Vorname) oder nach einem Teil des Namens zu suchen. Das Ergebnis beinhaltet dann sowohl alle möglichen Familien-, als auch Vornamen und wird farblich hervorgehoben.

Selektion bei Suche berücksichtigen

Grundsätzlich werden bei einer Eingabe im Feld Suche alle Gruppen, für die eine Einsichtsberechtigung besteht durchsucht.

Setzt man den Haken bei dieser Option so wird nur in den unter Auswahl ausgewählten Gruppen gesucht.

Auswahl

Bei diesem Parameter hat der Benutzer die Auswahl zwischen Organigramm und Favoriten, die vom Benutzer selbst angelegt werden können.

  • Organigramm
    • Alle Ordner, die mit einem Plus (+) Symbol versehen sind, lassen sich noch weiter aufklappen und zeigen so die Untereinheiten.
    • Durch Anklicken wird die betreffende Einheit angehakt. Durch einen Doppelklick werden automatisch auch alle Untereinheiten angehakt
    • durch Anklicken des grünen Pfeils > Untergruppen anzeigen bis Tiefe (Tiefe 1-3) > werden alle vorhandenen Untergruppen angezeigt
    • mit Hilfe des blauen Pfeils > Baum minimieren > wird diese Ansicht wieder minimiert, es scheinen nur die Übergeordneten Gruppen auf
    • Details anzeigen > durch Anklicken des Symbols  werden die selektierten Gruppen übersichtlich in einer Liste rechts neben dem Symbol angezeigt. Ein erneutes Anklicken blendet die Detailinformationen wieder aus.
    • Durch Anklicken der Abfrage - Schaltfläche wird die Suche gestartet.
    FavoritenMit Hilfe dieses Parameters kann jeder Benutzer eine eigene Favoritenliste erstellen, welche sowohl Personen als auch Gruppen enthalten kann, die  häufig abgefragt werden. Die Favoritenliste kann jederzeit angepasst werden.
      • Um eine Person zur Favoriten-Liste hinzuzufügen > blauen Pfeil anklicken > Person selektieren > "Hinzufügen" Schaltfläche anklicken
      • Die Reihenfolge der Personen auf der Favoritenliste kann mit Hilfe der Pfeiltasten jederzeit verändert werden
      • Möchte man eine Person aus der Favoritenliste entfernen, so klickt man auf das rote Lösch-Symbol rechts neben dem Namen.
      • Genauso ist mit Gruppen zu verfahren.

    Das Ergebnis

    Der Urlaubsfilter zeigt den Namen, den Urlaub aus dem Vor-Vorjahr, den Urlaub aus dem Vorjahr, den Urlaub aus dem aktuellen Jahr, den daraus resultierenden aktuellen Urlaubsanspruch, den offenen Urlaub, den verplanten Urlaub und den unverplanten Urlaub an. Mit einem Klick auf  kann die Liste auch ausgedruckt werden bzw. als PDF oder Excel Dokument exportiert werden.

    Erklärung der einzelnen Tabellenspalten:

    NameHier scheinen die Namen der Personen auf, die zur ausgewählten Gruppe gehören.Urlaub aus Vor-Vorjahr Anzahl der noch nicht verbrauchten Urlaubstage des Vor-VorjahresUrlaub aus VorjahrAnzahl der noch nicht verbrauchten Urlaubstage des VorjahresUrlaub aus akt.Jahr Anzahl der noch nicht verbrauchten Urlaubstage des aktuellen Jahres Urlaubsanspruch Urlaubsanspruch zum gewählten StichtagUrlaub offender noch offene UrlaubVerplanter Urlaubdie Anzahl der verplanten UrlaubstageUnverplanter Urlaubdie Anzahl der unverplanten Urlaubstage

    Mit einem Klick auf gelangt man direkt in das Journal des gewählten Mitarbeiters.

    In der letzten Zeile der Tabelle wird eine Gesamtsumme der offenen und der unverplanten Urlaube angezeigt.

    Activate filter

    If the checkbox Activate filter is checked, the result can be restricted so that only persons whose unplanned vacation is greater than the number of days entered are displayed.

    Selection tree

    This parameter offers the following selection options: Groups with access authorization, All groups. 

    • Groups with access rights: Displays all groups that the user has access to.
    • All groups: displays all groups of the company, even if the user is not authorized to view them all.

    Search

    If a search term is entered, the system searches in all groups for which access authorization exists. It is possible to search for a complete name (surname, first name) or for a part of the name. The result then contains all possible surnames as well as first names and is highlighted in color. 

    Include selection in search

    In principle, all groups for which access authorization exists are searched when an entry is made in the Search field. 
    If this option is checked, only the groups selected under Selection will be searched. 

    Selection 

    With this parameter, the user has the choice between organigrams and favorites, which can be created by the user himself.

    • Organigram
      • All folders marked with a plus (+) symbol can be expanded further to show the subunits.
      • By clicking on a unit, it will be checked. By double-clicking, all subunits are automatically checked.
      • by clicking on the green arrow > Show subgroups to depth (depth 1-3) > all existing subgroups are displayed
      • using the blue arrow > Minimize tree > this view is minimized again, only the parent groups seem to be on
      • Show details > By clicking on the symbol , the selected groups are clearly displayed in a list to the right of the symbol. Click again to hide the detailed information.
      • Clicking the query button starts the search.
    • Favorites
      Using this parameter, each user can create their own favorites list, which can contain both persons and groups that are frequently queried. The Favorites list can be customized at any time.
      • To add a person to the favorites list > click the blue arrow > select person > click the "Add" button
      • The order of the persons on the favourites list can be changed at any time using the arrow keys.
      • If you want to remove a person from the favorites list, click on the red delete icon to the right of the name.
      • The same applies to groups.

    The Result

    The vacation filter displays the name, the vacation from the year before the previous year, the vacation from the previous year, the vacation from the current year, the resulting current vacation entitlement, the open vacation, the planned vacation and the unplanned vacation. With a click on  the list can also be printed out or exported as a PDF or Excel document. 

    Explanation of the individual table columns:

    • Name
      The names of the persons belonging to the selected group appear here.
    • Holidays from the year before the previous year
      Number of vacation days not yet taken in the year before the previous year
    • Vacation from previous year
      Number of leave days not yet taken in the previous year
    • Vacation from current year
      Number of leave days not yet taken in the current year
    • vacation entitlement
      Vacation entitlement on the selected key date
    • Vacation open
      the still open vacation
    • Planned vacation
      The number of planned vacation days
    • Unscheduled vacation
      The number of unplanned vacation days

    A click on  takes you directly to the journal of the selected employee.
    The last line of the table shows a total of open and unplanned vacations. 

    Mime Typetext/xmltext/xml
    Datei-name
    Größe (in Bytes)73976955
    Version 2 von Inge Lederhofer
    am 17.12.18 11:43:44
    Name: Urlaubsfilter (>5 Tage)
    Variante: main - en
    Status: Veröffentlichung
    Version 3 von Inge Lederhofer
    am 17.12.18 12:06:21
    Name: Vacation filter (>5 Tage)
    Variante: main - en
    Status: Veröffentlichung